AKG K915

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AKG K915 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

boontje 25-03-2017

Goed geluid maar......

Geschreven voor: AKG K915

Ik heb deze koptelefoon nu enige maanden in gebruik.
Hij is aangeschaft om de oude Sennheiser rh120 te vervangen. De kwaliteit van het geluid is uitstekend, maar is alleen op de tv gebruikt. Het draagcomfort is ook goed, hij zit stevig, dus valt niet snel van je hoofd als je bezig bent. Het bereik is niet de 30 meter die op verschillende sites wordt vermeld, maar volgens de gebruiksaanwijzing slechts 20 mtr. Bij gebruik buitenshuis laat hij het dan ook snel afweten. Het plaatsen op de oplaadeenheid gaat niet probleemloos. Je moet telkens goed controleren of de koptelefoon oplaadt. De stand van de oorschelpen speelt hierbij een belangrijke rol omdat in de loop van het gebruik deze verder uit elkaar gaan staan, bij het ontwerp heeft men hier een steekje laten vallen . Het grootste euvel is de gebruikte frequentie, die hetzelfde is als de 2,4 GHz die wifi gebruikt en aangezien beide in de huiskamer gebruikt worden, is de invloed op de internetsnelheid desastreus. Ik zou deze koptelefoon in dit daarom niet aanraden.

Pluspunten

• geluid
  • draagcomfort

Minpunten

• constructie laadcontacten
  • verstoring internet
  • bereik

Kees 10-01-2017

goed voor tv, niet voor muziek

Geschreven voor: AKG K915

Klinkt goed indien aangesloten op een tv, maar is ongeschikt voor muziekweergave. Dus ook niet voor muziek via de radio. De hoge tonen ontbreken en worden gecompenseerd met versterkte hoge middentonen. Ook klinkt de bas rommelig met muziek. Op de tv heb je daar geen last van, vreemd genoeg.
Bluetooth en infrarood koptelefoons klinken beter. Hoewel infrarood meer ruist en steeds in het zicht van de zender moet zijn.
Ik heb een groot hoofd, daarop klemt de koptelefoon nogal. Dit komt omdat de koptelefoon automatisch versteld en geen schuifsysteem heeft.
Waarschijnlijk is de kwaliteit vergelijkbaar met ongeveer gelijk geprijsde exemplaren van een ander merk.

Pluspunten

• goed geluid voor tv
  • veel bas

Minpunten

• slecht geluid voor muziek
  • weinig tot geen hoge tonen
  • klemt op het hoofd